Itu pokok sudah langgar sama saya

Itu pokok sudah langgar sama saya

seorang pegawai polis sampai ditempat kemalangan. kelihatan seorang lelaki tua india terbaRing lemah ditepi motosikalnya yang rosak teruk akibat kemalangan. tanpa menYelidik lebih lanjut, pegawai polis tadi memangku lelaki india itu dengan rasa sayu dan mula bertanya beberapa soalan.

polis : anne, apa pasal boleh eksiden?


india : semua orang gila tuan, bawa laju2.


polis : (lagi sayu) siapa bawa laju anne?


india : saya dari rumah, bawa itu motor, pegi kedai.


polis : Ooo...


india : saya pigi kedai. balik kidai saya bawa motor. ada lori, laju. banyak laju, makan saya punya jalan. mau langgar saya punya motor. nasib baik saya sempat elak. tarak jadi eksiden.


polis : banyak nasib baik anne. abis siapa langgar anne?


india : belum abis cerita la tuan. lagi, satu kereta makan saya punya jalan. mau langgar saya punya depan, saya elak. tarak jadi langgar.


polis : pergh.... nasib baik. jadi siapa yang langgar?


india : itulah tuan. dua kali saya boleh elak. lalu itu selekoh, ada satu pokok. bawa banyak laju. saya sudah banyak kali hon sama dia, dia tarak pigi tepi. boommmm, itu pokok sudah langgar saya. itulah cerita tuan.


polis : chit.... confirm mabuk todi haram ni. konstabel, gari anne ni, check level alkohol dia sekali. buang masa je aku simpati.


No comments:

Post a Comment