membakar kulit lagi ... haish~

Assalamualaikum :D

post kali kedua untuk tahun ni . haha :D tahun lepas lagi la . sekali je :3 takpelah . buat ade ade je . aku ni pun bukan kaki blogger ...

ntah la kenapa hari ni aku nak post pasal "membakar kulit lagi ... haish~" . actually title tajuk tu nak cerita pasal aku pergi tanjung balau hari tu . first time tahun ni pegi pantai . haha :D berkira ea aku? haha :D memang , aku nak kene kira semua tu . ok la . kita masuk cerita ....

malam 25 Mac ...

malam tu kami yang lelaki berbincang perjalanan untuk esok dekat kedai burger amin. haha :D "kau nak bawak ape" "nak bangun pukul berapa" "sape kejut kau?". dah bincang-bincang semua tu si raqib , ayie dengan amin call la orang orang yang nak pergi esok . call punya call punya call , ade sorang budak pompuan ni kata 8:30 baru boleh keluar rumah . haish~ aku waktu tu dah fikir bebukan . haha :D "kalau keluar rumah pukul 8:30 . itu ini itu ini tup tap tup tap elakkan pukul 9:30 je baru gerak . pastu sampai sane pukul 10 lebih pastu panas pastu pastu pastu and many more" .... haha :D lepas tu si ayie dengan raqib bukak cerita pasal "siapa nak kejutkan siapa?" . masing masing dah tau nak kejut kan siapa . tetiba diorang tanye aku kejut kan siapa . aku ape lagi , jawab cenggini je la "aku tak kejut orang , orang yang kejut aku... haha :D" dah bebudak ni pikir lain . kat situ jugak aku kene bahan. haha :D ok la . waktu tu pun dah nak pukul 11 . aku terus minta diri dulu . chaw chin chaw~

Pagi 26 Mac ...

aku bangun awal sikit dari kebiasaan waktu tu . pagi tu jugak aku baru kemas kemas baju untuk bawak ke sana . haha :D biasa la , bujang memang cenggini . dalam pukul 6:50a.m kalau tak silap aku , phone aku berdering . ingatkan siapa . rupanyer teman ni nak kejut aku . waktu tu aku tengah duduk duduk relax tenang menghirup udara pagi yang segar . aku pun angkat call tu , berbual la sikit sikit . sekejap je waktu tu . pastu letak balik . tunggu punya tunggu punya tunggu dah 7:30a.m . agak agak dalam 7:45a.m budak ni tak call aku memang aku yang call dia . tepat je 7:45a.m aku terus call , aku"amin , kau kat mane?" amin"otw" ... okey~ selamat . pastu amek sorang kawan amin ni baru gerak rumah afiq . then , berkumpul kat rumah raqib .
sampai sampai kitorang lepak sekejap . tak lama lepas tu kereta ayie pulak sampai . sampai la mereka mereka yang lain . keluar keluar je ade sorang pakai baju  merah . terkejut aku --" terus berbisik kat hati kecil ni "kenape la kau pakai baju merah?" . lepastu aku buat tak tau je lah . takde ape yang nak dikatakan waktu tu . dah berkumpul semua baru la kitorang rombak balik bahagi bahagi , siapa naik siapa ... kene pulak aku satu kereta dengan dengan dia . pergh ! bising dalam kereta tu . madah gaduh je . yang aku kesian kat driver la . terpaksa menahan telinga sambil memandu . hahahahahah XD *sory ea amin* daripada mula perjalanan sampai dah sampai ke destinasi sampai balik tak habis habis lagi . haha :D lupa nak bagi tau . kitorang pergi dua kereta . satu kereta amin , satu lagi kereta ayie . yang laki ayie,amin,afiq,raqib n aku.yang pompuan hana,naza dengan fatin . yang perempuannya kawan kawan si ayie,amin,raqib . aku je yang baru baru kenal . ade yang kenal lama , tapi buat buat tak kenal . ade yang satu tuisyen , tapi act macam tak pernah kenal . yang paling tak bleh bla yang sorang ni. jiran aku sendiri siut . memang langsung aku tak pernah kenal n tak tau . haha :D tercengang aku waktu tu . nak buat macam mane . buat tak kesah je la~

ape eak aku membebel tadi ?

ok la, kita teruskan sampai kat tol bandar penawar.
lepas tol je niat aku nak suruh diorang berhenti sekejap kat tepi tu . sekali si kereta ayie terus je . tak henti . ok la , takpe . aku call si raqib suruh benti kat petronas pulak . sampai kat petronas je aku suruh amin bukak bonet . nak tau aku amek ape ? aku amek roti dengan air . haha :D benti semata mata nak amek roti tu yang tak bleh bal tu . haha :D susah aku kalau tak de roti . ni fakta ke auta pun aku tak tau . hahah :D
benti jap kat petronas tu , sejukkan enjin balik lepastu baru la kami teruskan perjalanan . dalam perjalanan tu ade round the board yang si amin ni takde kerja pergi pusing 2 kali kat situ . haha :D yang dalam kete pun ikut terpusing la kan . bila lagi nak berpusing pusing kan ? haha :D dah berpusing pusing , sampai la kita ke destinasi , Tanjung Balau .
mula mula dah parking dah molek molek . dah matikan enjin kereta dah . sekali ade sorang ni suruh tukar tempat . pergi tempat hujung sikit . ok la , masuk kereta balik . terus pergi . sampai sampai je aku terus gerak tepi pantai . dengan pakai seluar jeans , nasib baik pasir dia pagi tu tak melakat kat seluar . boleh la aku kebas kebas sikit . haha :D yang lakinya pergi tepia pantai , yang perempuannya sediakan makanan . anak dara katakan . kalau bujang lain sikit . dah rasa lapar baru cari makanan . haha xD waktu semua dah ke pantai . aku pergi lari kat kereta tukar pakaian dulu . haha :D lepas tu makan roti sikit .then , gedebush masuk dalam laut . masing masing mula la keluar perangai diorang . haha :D tak lama lepas tu aku jadi mangsa dorang pulak . semua kejar aku . aku lari la palagi , pastu kene tangkap jugak . bak kata pepatah "sepandai pandai tupai melompat , akhirnya jatuh ketanah juga" haha :D aku ni macam buat karangan bahasa melayu pulak . okey , jangan cerita pasal tu . aku taknak dengar... lepas aku kene tangkap , diorang angkat aku bawak masuk laut . haha :D haish~ kelakar waktu tu .
asyik mandi je kan . jom la kita berjalan kat area batu *tunjuk sana* jalan jalan jalan ingatkan nak bergambar . sekali perempuannya ntah kemana menghilang . sedih kami berlima waktu tu sebab takde gambar nak jadikan moment kat situ . haish~ tapi takpe lah . biarlah kenangan tertinggal dekat situ . haha :D boleh ea ? pastu pergi makan , pergi mandi , pergi makan , pergi mandi , naik darat , turun laut ... haha :D dah nak dekat pukul 12 gitu aku dah naik darat dah . nak rehat rehatkan badan . lainpun waktu tu panas dia membakar . habis kulit aku :3 waktu aku naik tu la aku duduk kat sebatang kayu dengan si fatin ni . katanya nak story , tapi tak story story pun . sampai yang lain dah naik ke darat semula tak start start story je . penat aku tunggu . habis roti aku makan . haha :D
dah pukul 12 lebih kitorang semua rehat . lepas tu dalam pukul 1 tu diorang pergi mandi balik . waktu kitorang rehat tu la masing masing tunjuk lagak gaya dengan cermin matanya la , dengan gitarnya la . aku sendiri tak terkecuali tau . aku pun nak bergaya macam korang . haha xD ni ha gambarnya

ini yang laki nya . perempuannya aku takde gambarnya .

eh eh muka aku . haha :D

okey , gambar yang kedua tu yang duduk depan aku sebenarnya dia pakai legging ketat warna coklat . tu yang cenggitu tu . haha :D dah lepas rehat ni ade yang sambung pergi mandi lagi , tapi aku dengan amin pergi bilas badan . dalam pukul 3 tu baru la kami bertolak pulang . waktu dalam kereta tu la . aku dengan si afiq sebenarnya nak tidur , tapi tak boleh nak tidur angkara sorang budak ni . aku dengan afiq geram je . "aku tak boleh tidur sebab kau kau tau" bisik hati . berbual tu tak kesah la . tapi dia punya volume suara tu . buat aku tak boleh tidur.dah macam macam posisi aku buat , tak boleh tidur jugak . nak tak nak dengarkan je la ape yang diorang bebual --"
o0oh lupa , ni gambar kitorang masa dalam kete ...
masing masing muka penat . yang paling penat driver la . nanti siapa dah jadi driver , baru dia tau macam mana penatnya . aku? aku pernah sekali . ayah aku duduk kat sebelah dah macam JPJ dah . haish~ *geleng kepala*

ok la , sampai sini je la post kali ni ... bila lagi eak aku nak post . macam ade cerita lagi . tapi tak pandai bercerita . haha :D eh , korang perasan tak aku ade tulis "title tajuk ni" . kalau tak perasan pergi cari balik . kalau malas , boleh abaikan . bukankah title tu tajuk ? haha :D boleh la . masih ramai lagi yang selalu cakap macam gini "cuba kau try . ala test la dulu..." cuba try test ? ermmm.... haha :D

lepas ni kelas aku nak buat event Rushd lagi . dekat mane tu aku tak tau lagi . biarlah diorang yang rancang . yeay ! tapi aku pergi tanpe afiq la . dia dah berseronok kat PLKN sana . haha :D "Selamat Berjuang Wira !"

sebenarnyakan , aku teringin nak bergambar masa kat sana . tapi ... ah , biar lah ... haha :D 

No comments:

Post a Comment