That Day :)


Assalamualaikum :D

mood berblogger datang balik . ini sebab ade sorang kawan kau ni la excited sangat dengan blog baru dia . ni ha budaknya... aku tengok kan je ... biasa la budak baru , aku pun dulu macam gitu . tapi sekarang dah tak la . haha :D

ape tajuk aku kat atasa tadi ? "That Day :)" ... 
yes ! dah lama sebenarnya nak post . tapi takde mood ... haha :D
tajuk ni sebenarnya cerita yang bertarikh 20 Mac 2014 hari tu . tapi baru sekarang nak diceritakan kan ? ala , takpelah... aku yang nak berceritakan... haha :D

masihkah kau ingat tarikh 20 Mac 2014 hari tu ? Yeah ! That Day ... bak kata kawan aku "FreakThursday"
dari bulan Januari , masuk bulan Februari tiba bulan Mac , aku perhatikan je semua kekawan aku ... ade yang kerja . ade yang cari kerja tak jumpa jumpa , ade yang pergi plkn , ade yang duk rumah like a boss.. eh? haha :D ok la , never mind . 
dari lepas SPM haritu aku ade ingatkan kat diorang , "kalau boleh , lepas ni jangan sebut pasal SPM lagi . bulan 3 baru sebut sebut balik pasal SPM" ... ye la , taknak stress ... itu yang budak kelas aku buat jamuan tepi pantai . katanya nak hilangkan stress SPM.. haha :D 
tapi ade orang sebut sebut jugak tu pasal SPM masa bulan Februari.. haish~ nyirap je aku ... takpelah . dia yang tak sabar sangat nak tunggu hari tu . aku memang tak kesah pun dengan hari tu.. eh? haha :D

sudah sudah , yang tadi tu aku saje membebel ... haha :D ye la kan . dulu kat kelas ade je benda yang nak dibebualkan . sekarang ? masing masing busy kerja . nak berbual dengan siapa eak aku ? kene pulak kawan kaunseling aku ni dah pergi plkn kumpulan 2 . lagi la kau tak tau nak bercerita dengan siapa :3 

Ahh , bila nak masuk cerita "That Day" ni... haha :D

ok la ok la . cerita nya bermula begini ...bukan bikini ok... *nak cerita dari mane eak ?*
kita cerita dari pagi la . pagi tu phone aku berdering sekejap . aku ingatkan la siapa . rupanyer ade sorang kawan ni call . aku ingatkan dia nak cakap ape . rupanyer nak bagitau yang dia dapat present dari family  dia samsung s4 . emm emm emm . pastu baru la dia ingatkan aku pasal that day . aku saje je buat buat lupa sebab aku malas nak timbulkan perasaan risau semua tu . haha :D ok dah , semua dah tau kan waktu pengumuman result keluar pukul berapa ? yap , pukul 10 .... aku rancang la dengan bebudak ni kita gerak lepas pukul 10 . 10:30 pun ok la... aku datang pukul 10 je tengok semua bersepah kat luar . "ape yang diorang buat kat luar ni?" . la , rupanyer pak guard kasi masuk pukul 10:30 . haish~ aku pun menyesal sebab datang awal waktu tu . sampai sampai je salam mereka mereka yang ade kat situ . mula la semua bukak cerita "eh iman , kau tak rasa pape ke?" . aku nak rasa ape ? aku dah usaha , ape yang aku dapat tu la hasil daripada usaha aku . 


Man Jadda Wa Jadda

 pukul 10:30 tu baru la kami bertolak masuk ke dalam . haha :D bunyi macam nak pergi jauh je kan ? lalalalala~ mula mula masuk dewan fuhh , berangin je. sekali makin ramai masuk dah tak rasa angin dah . yang rasa haba je... haha :D dia punya panas tu . haish~ susah nak terangkan ... lepas tu kami(warga 5Rushd) cari meja yang tertulis "5Rushd" . mula la kami buat puak kat situ... haha :D


jangan cari aku yang mana :)

nampak gambar yang atas ni ? ni la kitorang . masing masing berdiri , kitorang semua duduk sementara tunggu pengumuman. haha :D bila cikgu dah start panggil ke depan . kitorang still stay kat situ . orang kata "keep calm and stay cool" .. haha :D daripada start pengacara tu bagi ucapan sampai habis aku stay je kat tempat tu . malas nak bergerak ke depan sebab dah tau nama aku bukannya kene panggil pun :3 semua tengah sibuk tunggu pengumuman nama siapa yang dapat naik pentas tetiba kawan aku sorang ni sebut pasal result aku . "aik? mane kau tau result aku?" "ni ha , kat sini." ... la rupanyer sebelah cikgu je result aku . aku ape lagi . terus pergi sebelah cikgu tengok . aku tengok result aku dari bawah *tak ikut tertib* XD fuhh , lega je rasanya . sekali sampai baris kedua dari atas terus buat aku kecewa hari tu . nak menangis pun ade XD badan aku terus rasa sejuk sejuk je . rasa percaya tak percaya tengok huruf tu ... mula la fikir bukan bukan...
"boleh ke aku apply kos yang aku nak/minat?"
"lepas ke aku?"
"macam mana boleh jadi cenggini ?"
"takkan la sampai macam gini..."
 tengok tengok , result kawan aku pun sama . dia lagi kecewa . tapi yang tak boleh bla kawan aku sorang ni cikgu memang target dia dapat A . tapi tak dapat , sekadar C+ . ok la tu . yang penting kredit . yang aku musykilnya . kenapa classmate pompuan aku ramai yang dapat gred B ... ini yang aku musykil ni . lepas tengok result tu la aku senyap je . tak tau nak cakap ape.aku senyap je la. haha :D aku tengok je kekawan aku sorang sorang . ada yang belum dapat result dah keluar air mata dulu . haha :D biasa lah . perempuan kata kan . hati lembut macam tisu . kalau laki yang nangis ? emmm emmm .... hahahahahah XD

tup tap tup tap tengok jam dah pukul 12 lebih . sebelum balik sempat la aku jumpa cikgu mariana a.k.a cikgu chemistry . itu pun sebab aku dapat credit subjek tu . macam tak caye je aku . dah la paper kimia tu last paper aku.lepas tu soalan dia tak boleh nak diungkap dengan kata kata . cuba bayang kan . satu barisan aku yang sepatutnya ada dalam  20 lebih boleh tinggal 4 orang je waktu dah nak habis masa . cuba bayangkan.. hahah :D lepas tu aku nak tunaikan niat aku berjumpa dengan cikgu yang aku buat masalah dengan dia. haha :D ok , kita lupakan masalah tu . orang kata , malu bertanya sesat jalan . sebelum aku sesat baik aku tanye cikgu mariana kat mane cikgu zaiwati . lepas diberitahu je aku terus pergi cari . lalu tangga pejabat . masa lalu depan pejabat nak ke tangga seterusnya boleh ade suara dari dalam pejabat panggil "Iman ! Tahniah AddMath awak :D" ... aku ingat kan la siapa. rupanyer Cikgu Diana ... terkejut aku . cikgu macam kejar aku semata mata nak ucap macam gitu . ok , terharu . "Terima Kasih cikgu..." ucapan tu je la aku boleh ungkapkan waktu tu.cikgu tu pun bukannya ajar kelas aku.tapi kami ade pertalian lain.haha :D aku pernah buat cikgu tu terasa waktu dah nak dekat SPM... waktu tu cikgu ajak buat soalan soalan addmath.tapi aku kata aku nak balik.cikgu pelawe aku balik saing dia.tapi aku kata aku nak balik jugak.waktu tu la muka cikgu tu terus lain. haha :D 
ok dah dah . sambung balik cerita . sampai je kat destinasi yang dituju . Alhamdulillah :) betul cikgu zaiwati ade kat dalam kelas tu . aku bagi salam pastu panggil cikgu keluar sekajap . nak cakap something... haha :D nak tau aku cakap ape ? sikit je la aku bagitau 
aku: cikgu , terima kasih cikgu sebab curahkan ilmu kat saya selama ni . doakan kejayaan saya lepas ni :)
dah cakap ape yang aku nak cakap kat cikgu tu . rasa lege sikit . haha :D lepas tu pulang lah daku ke rumah "Home Sweet Home" .. sebelum tu aku sempat snap gambar dengan sorang jiran class ni . haha :D aku dah masuk kereta baru nak snap gambar lagi sekali . aku tanye la kenapa . dia kata ade spoil kat gambar tu . haha :D o0oh , ni rupanyer spoil dia . takpe lah . aku tak kesah pun :P

budak ni memang suka macam gitu . haha :D

ok , sampai  sini je la post kali ni . nanti tunggu mood berblogger aku datang balik baru aku post lagi .. haha :D banyak cerita , tapi tak pandai nak bercerita :)
ok , sekarang ni aku nak cari lagi mane gambar gambar aku masa kat hari tu . mana photographer hari tu ? haish~

No comments:

Post a Comment