Kali pertama aku menyertai :D

Assalamualaikum ... :D

kalau tengok kat post sebelum ni , aku ada kata yang aku sertai Larian Jom ! Kitar Semula 2012 kat Dataran Johor Bahru 17 November . post kali ni aku nak bercerita pulak pasal Larian yang aku sertai tu . hewhew .


ok , kita mula dari sini ,
pagi tu aku bangun 5:30 . aku ingat subuh pukul 5:45 gitu , rupanya 5:30 . Bangun je terus terdengar laungan  azan yang merdu daripada masjid . aku apa lagi la , cepat cepat panaskan cerek air , kemas barang barang pastu terus pergi mandi . selesai mandi terus sembahyang 'n' terus sarapan . sarapan just makan roti je la , kalau nak makan nasi mantul mantul la peut aku time lari nanti . dah siap makan semua aku streching badan aku sekejap . walaupun sekejap , habis baju aku basah . haha :D sementara nak tunggu driver datang , sempat la nak mewangikan badan balik XD ok , 6:15 driver pun sampai .
sampai kat Dataran je tengok macam lengang je orang , terus pergi kat kaunter dia untuk amek nombor larian . dah amek no. larian tu pergi la berjogging sekejap kat kedai runcit terdekat.beli air . haha :D dah tau nak lari boleh tak bawak air masak , kesengalan ku terserlah disitu ... pastu berkumpul kat dataran untuk buat senam robik sekejap untuk merenggang renggang kan otot sebelum lari katanya lah . aku iyekan aje . dalam masa senam robik tu boleh pulak berjoget Oppa Gangnam Style . haha :D aku apa lagi , join sekaki la berjoget . alang alang dah ramai berjoget , malu tu dah takde sangat XD *renggangkan otot mende ntah sampai nak berjoget Oppa Gangnam Style bagai.haha* kalau ada video dia nanti aku letak la kat post ni.

dah selesai semua tu macam biasalah acara perasmian . dalam pukul 8 pagi tu baru start larian tu ... firstly dia lepaskan kategori Man sebab jarak larian dorang 10km , pastu dia lepaskan kategori Pelajar pulak , 7km . kategori aku lah ni :3 aku start kat bahagian tepi kanan . boleh la , tak terhempet hempet sangat . ada la ruang nak lari . keluar kat jalan raya je aku terus panjangkan langkah larian aku . haha :D ramai jugak lah yang aku motong time tu . time aku masih berpegang dengan niat aku "jangan push kuat sangat,maintain speed je"  agak dalam 2km tu aku baru start maintain speed aku . nak push pun tak boleh , jalan berbukit . masa training takde pun aku berlari kat bukit , madah jalan landai je ... bila masuk larian ni dia bagi bukit baru padan dengan muka aku . kalau satu dua bukit tu takpelah , ini sampai 6,7 bukit , masak kaki aku . 

sampai kat kawasan hutan bandar je aku dah mula lemah . langkah larian aku pun dah mula mengecil . orang yang aku tinggalkan jauh mula menghampiri . nak taknak kene maintain low speed je la . akhirnya aku kene pintas dengan budak yang aku tinggalkan jauh tadi . time tu aku rasa benggang jugak lah sebab perempuan pun boleh dapat potong aku . dalam hati aku "cis ! tak guna . kau guna tenaga ape ha ?" start tu la mental aku dah down . tapi aku cuba pertahankan lagi la mental aku . akhirnya , mental aku down jugak . aku berjalan dalam 1km . aku ada pasang niat jugak sebelum lari tu "kalau boleh jangan berjalan" . tapi apakan daya , first time masuk acara larian sebegini :/ tanye abang yang jaga jalan tu , jauh lagi tak ? dia kata dekat je lagi dik . aku pun start la langkah larian aku balik . lari punya lari tak sampai sampai , lari punya lari , tak nampak kelibat jam besar kat dataran tu . abang ni tipu aku rupanya . cis ! geram aku time tu . aku pun start berjalan balik . dalam masa aku berjalan tu lah ramai orang motong aku baik . pergh ! rasa macam nak duduk je kat tepi jalan time tu . kerja gilew kalau aku buat macam gitu . semangat masih membara nak sampai kat garisan penamat , aku pun jogging la slow slow .

Akhirnya ! nampak jugak kelibat jam besar dkat dataran tu . tapi jarak larian masih jauh lagi la , dalam 2km gitu . semangat pun terus berkobar kobar nak sampai kat garisan penamat punya pasal . haha :D masa nak sampai kat garisan penamat pun masih ada orang pintas aku . cis ! tak guna . lari punya lari lagi , akhirnya sampai jugak . yeah! dapat la medal . puas hati aku bila dah sampai kat garisan penamat . kalau nak tanye pasal muka dengan baju aku tak payah cerita la . "Biarlah gambar berbicara"XD haha. 


aku dengan adik aku . eh ? adik aku ke ? boleh la boleh la . XD
hitam muka aku >,<

ini dia medal dan nombor larian aku . yang warna biru tu aku punya .
Finisher pun finisher la . yang penting pengalaman :D

lepas ni rasa macam nak masuk lagi larian larian yang macam gini,seronok pulak. *mencari pengalaman*
 

No comments:

Post a Comment